Leva pa HOPPET!

Efter ett par dagar av sol och bad hos goda vanner pa Oland var det antligen dags for min 30-ars present och Sarahs 25-ars present..... Fallskarmshopp, med skrackblandad fortjusning korde vi fran vaxjo till Vittaryd och Feinge flygfalt dar Smalands fallskarmsklubb haller till.  Det var bara att slanga pa sig kladerna pa en gang och gara en sista "stridstomning" innan det efter en mycket kort (4min) genomgang var dags att satta sig i planet. Sa har snygg ar man da:


Sarah borjar bli lite nervos.......



Anyway... nu var det dags att ta sig ut till planet som var riktigt litet och bra trangt, vi satt nio personer pa golvet och alla var tvugna att sitta i varandras kna..... det var helt okej anda eftersom jag satt med tre tjejer runt mig:) nu borjar planet saaaaakta sakta ta sig upp i luften men det gar riktigt langsamt...... Det tar ca 15-20 minuter for planet att ta sig upp de 3500meterna som vi skall hoppa ifran. Nar planet val ar uppe ar det bara tre personer (forutom piloten) kvar, jag killen jag skall hoppa med och kameramannen. Kameramannen klattrar ut pa flygplanskroppen och star och filmar oss nar vi kryper fram till dorrhalet och satter oss och dinglar med benen tre och en halv kilometer over marken. Fram till nu har pulsen vart stadig och nervositeten obefintlig, men nar man borjar inse att det verkligen hander och att det inte finns nagon vag ut sa HARREJ**LAR helt plotsligt ar det fritt fall i 200km/h i ca 45sekunder och sen ett kraftigt ryck nar fallskarmen vecklas ut. Vilken kansla att hanga daruppe och dingla, varlden ar sa underbar haruppe ifran. Det var en helt fantastisk upplevelse som vi garna gor om igen!


Kommentarer
Postat av: Linda

HEJ!

Å, läckert!

Blir lite avis.. ..Vill själv hoppa en vacker dag.. öö..tror jag!

Vill gärna höra mer detaljer vid tillfälle och ser fram emot att se filmen ev vacker dag!

Kram på er!

/Linda

2008-08-13 @ 07:31:52
Postat av: Martina

Det var ju inget tvåvåningshus ni jobbar i :-)

Hoppsa ni har det bra... Sarah- är det nu ni kommer hem... presenten ligger o väntar på Er!



Kramar

2008-08-17 @ 20:08:19
Postat av: Annie ALB

You guys so brave and take this jump!

Sarah, I remember when I buggy in Australia, I couldn't jump out on the first try.... it is really take so much from your heart.

Wonderful!

2008-11-17 @ 17:18:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0