Flower market och balkong fint =)

Forra helgen gick vi till Mongkok och till den beromda blom marknaden. Det var fantasiskt roligt tyckte jag. Jimmy ocksa for den delen, men bara de forsta 15 minuterna....
Vart mal med marknaden var att kopa lite vaxter och blommor till var balkong. Och det gjorde vi ocksa forstas.Allt var sa himla billigt, typ 20 kr for en blomma, 50 for en orchide, 60 for en mega stor hibiskus, 70 for ensuper stor vaxt mm.
Sa nu borjar det bli riktigt mysigt har hemma. Problemet ar att det ar sa himla varmt att blommorna maste vattnas extremt mycket varje dag annars dor dem....sa vi far val se hur lange dem haller ut hos oss!



Super vackra blombuketter, typ runt 100 kr!?!


Hela taxin var fylld med blommor vi kopt. Vi hade knappt plats med oss sjalva,


Det blev en hibiskus, en annan blomma/buske jag inte vet namnet pa och sa en blomlada som agerar min lilla egna tradgard..



Och jag fick en liten "kryddodling/gronsaksodling".
Fran vanster: Solros (som knappt syns), Chili planta, Tomater, basilika och persilja =)
Sa nar chilin och tomaterna har mognat kan jag gora en smaskig chili/tomat sallad med basilika och solrosfron =)



For tva veckor sedan hade vi ocksa min barndomskompis Daniel pa besok i ett par dagar. Var himla trevligt men sa synd med vardret- det var forsorligt, det osregnade konstant i 4 dagar!!.
Vi borjade lordagskvallen med middag hemma tillsammans med Marietta (kompis och dansk kollega till mig o Jimmy).
Sedan utgang.....vi kom hem 07:00 pa morgonen...men kul hade vi!



Lan Kwa i Fong i bakgrunden


Vi tog ett stopp pa en bar/klubb som ligger pa 15 vaningen och har en terass med en magnifik utsikt over Hong Kong.


Och vi gick till "Hajklubben" igen- M1NT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0