Foraldrar pa besok i stora staden!

Hej hej allihopa!

Oj oj oj, jag som lovade att blogga lite battre har visst inte hallt vad jag lovat...Har tankt i veckor att lagga upp alla bilder fran nar vi hade storframmat pa besok har borta.
Bade mamma, Carita och Svenne landade pa eftermiddagen/kvallen lordagen den 4 april. Vi hade vantat sa lange pa besoket sa det var saaa harligt att se dem igen!
Eftersom var lagenhet ar omkring 45-50 kvm sa finns det inte sa mycket plats i den, men vi lyckades klamma in 5 personer i den. Mamma och jag delade Jimmy och min sang medans Jimmy fick sova pa soffan i samma rum som Carita och svenne lag pa en mega stor uppblasbar Intext madrass - den tackte verkligen hele rummet!! Pa morgonen tog det nastan 2 timmar totalt innan alla hade dushat och gjort sig fardiga pa var enda toalett =)
Trangt boende kan man verkligen saga, hehe, men vi fixade det galant. Vi skulle ju trots allt BARA sova i var lagenhet 9 natter! (resten av tiden tillbringades i Peking pa hotell- bloggar om det i nasta inlagg tankte jag)
Vi at frukost tilsammans i lagenheten pa morgorna innan vi begav oss ut for att utforska den stora staden. Jag och Jimmy har faktiskt inte haft tid att vara turister i Hong Kong sa det passade alldeles utmarkt att vi alla var pa "samma turistiska niva" nar vi gick pa upptacksfard =)
Vi gjorde verkligen allt mojligt, gick pa marknader, shopping, sag Big Buddha, var i en fagel park, gick runt i mysiga stadsdelen Stanley, akte dubbeldackare sightseeing buss, at god mat osv...
Det var 9 helt underbara dagar tillsammans.
Istallet for att skriva tankte jag att jag lagger in en himla massa bilder pa allt mojligt fran var semester tillsammans i HK.

Hela ganget redo (med bananer) for att bege sig ut pa sit forsta aventyr i Hong Kong.


Pelikan i fagel


Turtorduvorm och skoldpaddor fanns det dar ocksa...
  

och aven 4 STORA skator....


Ladies market                   Hong Kong skyline      IFC, hogsta byggnaden i HK.


Sightseeing dubbeldackare.              Fonsterputasare!



Paskmiddag pa paskafton hemma hos oss. Middagen bestod av Caritas jattegod lojromstarta, sill och tacos =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0