Host och juldekorationer

Oj vad denna helgen har gatt fort!
Och vilket vader det ar till raga pa allt. Kallt och regnigt sa det kanns att aven hosten har kommit till Hong Kong!
Jimmy tycker jag ar galen for att jag tycker det ar ganska mysigt med host och lite kallare vader. Jag hade inte velat ha det sa kallt som ni dar hemma i Sverige, tycker arstiden har i HK ar perfekt. Ett par manader "kallt" och resten utav tiden ar varmt och mestadels solsken. Vad som ar sa himla skont nar det blir kallare har ar att luften blir sa himla mycket klarare och battre ococh det kanns plotsligt som man kan andas ordentligt...

Har ar vader prognosen for veckan som kommer och som ni ser sa kommer det bli ner till 12 grader kallt imorgon!
Brrr! Det far bli bade polotroja och jacka till jobbet =)

Updated at 11:30 HKT
Date
Weather
 
Temp
 
RH
17 Nov Tue
Mainly cloudy. A few rain patches at first. Cold in the morning.
 
12 - 15
oC
 
75 - 95
%
18 Nov Wed
Mainly cloudy. Cold in the morning.
 
11 - 15
oC
 
70 - 85
%
19 Nov Thu
Sunny intervals.
 
13 - 18
oC
 
60 - 80
%
20 Nov Fri
Mainly fine.
 
14 - 19
oC
 
55 - 75
%
21 Nov Sat
Mainly fine.
 
13 - 19
oC
 
55 - 75
%
22 Nov Sun
Sunny periods.
 
14 - 20
oC
 
60 - 80
%
23 Nov Mon
Sunny periods.
 
15 - 21
oC
 
60 - 80
%

I lordags startade Jimmy och jag dagen med att "jaga" Jimmy Choo klader och skor pa HM.
Lyckades dock inte for allt var redan slutsalt nar vi kom dit eller sa hade de bara storlek 39,40 i herrskor kvar....

Efterat akte vi forbi Ocean terminal, det storsta shopping centret i Hong Kong, och kikade runt lite.
Och nu har faktiskt de flesta butikerna och kopcentrummen borjat julpynta ;-)
Och dem tar i tills dem spricker...den ena varre an den andra...
Se bara har pa Ocean Terminal ingangen:









Kvallen avslutades med middag tillsammans innan jag akte ivag och for att ha en "girls night out" tillsammans med ett par tjejkompisar.
Blev en riktigt lyckad kvall med vin, tjejsnack och dans hela natten lang pa var favorit klubb M1NT, ni vet den med hajar?


Fran vanster: Nadine, Jag, Harriet och Amnden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0