Långhelg

Igår hade Jimmy och jag en riktigt skön slappdag som börjades med lång sov morgon och forsatte med tv tittande och internet i soffan.
På kvällen mötte vi upp våra goda vänner Tim och Amy för middag på en fransk restaurang.
Super gott var det!
Jimmy och Tim betsällde en 6-rätters smakmenu som bestod av både sallad, fisk, foie gras (gåslever), japansk biff, pasta med musslor och god dessert. Gissa om dem var mätta efteråt?


Sedan gick vi alla och tog en drink på en av våra favorit barer i Hong Kong, Mandarin oriental.
Kvällen avslutades på en annan pytteliten favoritbar där det spelas härlig live musik (jazz liknande).
Blev en toppenkväll!

Idag är Jimmy ute och tar kort med sin nya kamera och jag sitter hemma och försöker plugga...
Har tenta den 6 november så jag börjar bli lite smått stressad men försöker uppmuntra mig själv att det kommer gå bra. Har inte riktigt kommit in i pluggandet ännu och har svårt att få ro. Sist jag studerade var ju i Innsbruck vilket är mer än 4 år sedan så det tar nog ett tag att vänja sig igen vid att vara "student".

Imorgon är det helgdag här vilket innebär att vi är lediga från jobbet. Jippi! Älskar långhelger eftersom man verkligen har tid att vila upp sig från en tuff vecka på jobbet och samla nya krafter till den kommande veckan. Varfär kan inte alla arbetsveckor bestå av bara 4 dagar??

Jag önskar er alla därhemma en mysig söndag i det underbara höstvädret!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0